Σημειώσεις
-
1. «Γι’ ἂλλον, κι ὂχι για μένα πρέπει, λοιπόν, να κυβερνῶ τη χώρα;» Ρήση του Κρέοντος κατά τον διάλογο με τον Αἲμονα στην τραγωδία «Αντιγόνη» του Σοφοκλή.
-
2. «Ὣστε δε θεωρεῖται ἡ πόλη ἐκείνου που εἶναι ὁ ἂρχοντάς της;» Ρήση του Κρέοντος κατά τον διάλογο με τον Αἲμονα στην τραγωδία «Αντιγόνη» του Σοφοκλή.
3. Κατά τη διάρκεια της γιορτής γινόταν πομπή κοντά στο ναό του Απόλλωνα. Έβραζαν όσπρια και λαχανικά, μέρος των οποίων πρόσφεραν στο θεό. Τον ευχαριστούσαν για την αφθονία καρπών και η γιορτή συνεχιζόταν με τη μεταφορά της ειρεσιώνης. Η ειρεσιώνη ήταν κλαδί ελιάς τυλιγμένο με μαλλί, όπου έδεναν όλων των ειδών τα φρούτα, καθώς και μπουκαλάκια με κρασί και λάδι. Ένα αγόρι, του οποίου ζούσαν και οι δυο γονείς, μετέφερε την ειρεσιώνη και την κρεμούσε στις πόρτες του ναού του Απόλλωνα, για να τον ευχαριστήσουν για τη γονιμότητα της γης και την αφθονία των καρπών της. Επίσης κρεμούσαν την ειρεσιώνη στις πόρτες των σπιτιών τους, ως φυλακτό ενάντια στο λοιμό και λιμό, για ένα χρόνο. Η συνήθεια τελούταν κατά τα Πυανέψια, φθινοπωρινή γιορτή προς τιμή του Απόλλωνα και γιορτάζονταν το μήνα Πυανεψιών, μετά το καλοκαίρι.
-
4. Οι Αυτομάτονες ή Αυτόματοι ήσαν μυθολογικές «ζωντανές» κατασκευές με την μορφή ανθρώπων ή ζώων, δημιουργημένες ως επί το πλείστον από τον θεό Ήφαιστο και ορισμένες από τον Δαίδαλο.
-
5. Ανίχνευση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Το έργο «Ετυμόλογοι Γλύφτες» είναι Ποιητική Παραμυθία, η οποία πλαισιώνεται από Εικόνα-Λόγο-Ήχο.
Οι λήψεις, οι οποίες γυρίστηκαν σε διάφορα εξωτερικά κυρίως τοπία σπάζοντας κάθε φράγμα απαγόρευσης και αποκλεισμού, συνιστούν την πραγματική αντίσταση, όταν ο «καλλιτέχνης» αυτό-αστυνομεύεται ως γνήσιος υπηρέτης του status quo κι επιδίδεται σε παρακάλια για επίδομα, περιμένει αδειοδότηση του Κράτος για να έχει έργο, αναλώνεται σε υπογραφές ηλίθιων «επαναστατικών» κειμένων «διαφωνίας».
Η Τέχνη δεν μπορεί να υφαίνει ψευδαισθήσεις ούτε συγκατάβαση αλλά μέσω διακινδύνευσης και έμπρακτης ζωοποίησης του Μηδενός να προσδιορίζει τρόπους εξόδου από τη Φυλακή, που ονομάζεται «Διακυβέρνηση».
Η ποιητική δημιουργία χωρίζεται σε δεκαπέντε ποιητικές ενότητες, και ως εκ τούτου προκύπτουν δεκαπέντε βίντεο:
-
αυτόνομα μεν, προσηλωμένα στην επιμέρους προσέγγιση του «εφιαλτικού καθορισμού», στον οποίο υποπίπτει ο άνθρωπος λόγω του εγκλεισμού και της στέρησης Ελευθερίας
-
ψηφίδες του Όλου δε, αφού κατ’ επέκταση συγκολώνται στην συνάρμοση του ευρύτερου ύφους της θεματικής.
Μια ριζική αναθεώρηση της ιδρυματοποιημένης Κοινωνίας, της οποίας τα μέλη απολλύουν την ατομικότητά τους, αφού τα Ιδρύματα παντός τύπου αλέθουν το «Τέρας» προς αφομοίωση.
Οι ποιητικές ενότητες, όπως αυτές παρουσιάζονται στο έργο, είναι οι εξής:
• Νααντάμ
• Γαλάξια
• Καβείριο Τόξο
~ ~ ~ ~ ~
Συντελεστές της 11ης Ποιητικής Ενότητας
-
Κείμενο & Σκηνοθεσία: Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Ηχογράφηση & Επιμέλεια Ήχου: Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Εικονοληψία: Νίκος Κυριαζής
Μαρία Ζουρνή
Στέφανος Γιοβανόβσκι
Αιμήλιος Μήττας
Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Montage & Επιμέλεια Video: Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Μίξη Ήχου: Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Απαγγελία: Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Συν-Απαγγελία στα Σημεία: Στέφανος Γιοβανόβσκι
-
Εμφανίζονται: Κάβειροι: Μαρία Ζουρνή
Γιάννης Κουκιάσας
Έλενα Κουκιάσα
Νίκος Κυριαζής
Νίκη Πλιάκη
Πάνας: Στέφανος Γιοβανόβσκι
Ρέα: Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
-
Μουσική: Dead Can Dance – Διόνυσος
Daemonia Nymphi – Επίκκληση στο Θεό Πάνα
Trobar de Morte – Summoning The Gods
Kawir – Ύμνος στον Δία