Απόσπασμα από το παραδοσιακό τραγούδι «Κόκκιν’ αχείλι»
Κόκκιν’ αχεί κόκκιν’ αχείλι φίλησα
Κόκκιν’ αχεί κόκκιν’ αχείλι φίλησα
Έρκυνα: Κόκκιν’ αχείλι φίλησα
Κι έβαψε το δικό μου κόκκιν’ αχείλι
Κι έβαψε το δικό μου κόκκιν’ αχείλι
Περσεφόνη: Κι έβαψε το δικό μου
Σπύρος Γουργιώτης:
Το Νερό ως Δημιουργικό Στοιχείο είναι ακριβώς όπως και το Φως
Και συνηθίζω να λέω ότι «Νερό του Σύμπαντος είναι το Φως»
Ότι δουλειά κάνει το Νερό πάνω στη Γη
Την ίδια δουλειά κάνει και το Φως, όταν διατρέχει όλο το Σύμπαν
Όπου συναντάει ευνοϊκές συνθήκες αναπτύσσεται η Ζωή και η Νοημοσύνη
Ρέει συνεχώς μέχρι να συναντήσει τη θάλασσα
Κατά κάποιον τρόπο θυμάται ότι από ‘κει ξεκίνησε σα Νερό
Από τη Θάλασσα ξεκίνησε
Μεταφέρει τη Γνώση και την Έμπνευση το Νερό
Εξαρτάται από τους ανθρώπους, που θα πλησιάσουν το Ποτάμι, αν θα μπορέσουν να πάρουν αυτή τη Γνώση του Νερού
Αυτή την ικανότητα δημιουργίας
Είναι λογικό ο Άνθρωπος, από τότε που άρχισε να αναπτύσσει πολιτισμό, να αρχίσει σιγά-σιγά να απομακρύνεται από τη Φύση
Στα πρωτόγονα στάδια ο Άνθρωπος είχε μια στενή επαφή με τη Φύση
Αφουγκραζόταν τη Φύση
Και λειτουργούσε ενστικτωδώς
Όταν όμως άρχισε να ανεξαρτητοποιείται από τη Φύση
Και να απομακρύνεται
Και να δημιουργεί πολιτισμό
Να φτιάχνει, ας πούμε:
-
πολιτείες
-
τεχνολογία
-
επιστήμες
Έχασε την επαφή με τη Φύση
Σήμερα αυτός, που θα αναζητήσει αυτή την επαφή, να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος
Είναι αυτό, που κάναν και οι Ιερείς εδώ στο Μαντείο
Όταν ερχόταν ένας να πάρει χρησμό, ήταν υποχρεωμένος να μείνει περίπου ένα μήνα
Όσο διαρκεί ένα Φεγγάρι
Αφρός
Εξ ου και το όνομα της Αφροδίτης
Σημαίνει η Δύναμη, με την οποία ξεπετάγεται ένα Δημιουργικό Στοιχείο
Όπως ο Λόγος
Όπως το Νερό
Αυτό προϋποθέτει την κατάσταση του Έρωτα
Ό Έρωτας εμπνέει και δίνει δύναμη να ξεπεταχτεί ορμητικά το όποιο Δημιουργικό Στοιχείο
Όταν ο Κρόνος έκοψε τα γεννητικά όργανα του Ουρανού, τα πέταξε στη Θάλασσα και αυτή άφρισε
Απόσπασμα από «Ορφικούς Ύμνους»
51. Ὕμνος Νυμφών
Ω! Νύμφαι
Ω! Νύμφαι
Κόρες του μεγαλόκαρδου Ωκεανού
Του μεγαλόκαρδου Ωκεανού
Με κατοικία στα βάθη τ’ Ουρανού
Στ’ Ουρανού τα Βάθη
Με τη δροσιά
Για φόρεμα
Με τη δροσιά για φόρεμα…
Σπύρος Γουργιώτης:
Δηλαδή επί τριάντα ημέρες έμενε στα σπίτια του Μαντείου ο υποψήφιος χρηστηριαζόμενος και δεχόταν τη διδασκαλία των Ιερέων.
Σήμερα τη διδασκαλία των ιερέων έχουν αναλάβει τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και μένει στον καθένα να ξεκαθαρίσει τι γνώση βάζει μέσα του
Ποιά θα δεχτεί και ποιά θα ακολουθήσει
Τότε το ενδιαφέρον ήταν αυτή η στενή επαφή με τη Φύση
Αυτό δίδασκαν
Οι σημερινοί δάσκαλοι μεταφέρουν την τεχνογνωσία, επειδή θέλουν να φτιάξουν έναν ανάλογο πολίτη
Να μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα σ’ αυτό τον Κόσμο
Σ’ αυτό το Περιβάλλον το τεχνοκρατικό
Ένας άνθρωπος σήμερα ζει σ’ ένα διαμέρισμα με όλες τις ανέσεις του, που δεν έχει καμία σχέση με τον τρόπο διαβίωσης των Αρχαίων
Είναι δύο εντελώς διαφορετικοί Κόσμοι
Σήμερα είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα
Ένας άνθρωπος είναι απομονωμένος σ’ ένα διαμέρισμα
Και στη δουλειά του ακόμη
Και στις σχέσεις του τις «φιλικές»
Απόσπασμα από το «Περί Φύσεως»
Παρμενίδης
Δακτύλιοι γεμάτοι αμιγή φωτιά
Με νύχτα γεμάτοι, αναπηδά
Κι ανάμεσα σε όλα η Θεότητα
Που τα Πάντα κυβερνά
Τη Μίξη κυρίως
Και την τρομερή τη Γέννα
Στέλνοντας τα Θηλυκά
Να ζευγαρώσουν με τ’ Αρσενικά
Πρώτιστο όλων των θεών
Τον Έρωτα επινοώντας…